YouTube: دليلك الرمضاني إلى صناع محتوى رمضان في مصر والعالم العربي

YouTube: دليلك الرمضاني إلى صناع محتوى رمضان في مصر والعالم العربي

من إنتاجات تلفزيونية ضخمة إلى مختلف الإعلانات الرائعة، إبداع نشهده خلال أيّام الشهر الفضيل، بما في ذلك المحتوى الذي ينتجه منشئي المحتوى على YouTube. في كل عام، يكرس المبدعون من جميع أنحاء المنطقة الوقت والجهد لمحتوى رمضاني خاص بهم، يتسم بالتنوع بقدر ما هو ترفيهي.

في هذا العام، سوف نضحك مع هديل ونور في مسلسلهما الكوميدي الجديد. كما ستساعدكم سارة من Sara Popfit على دمج التمارين في روتينكم خلال الشهر الكريم. بينما تعلمكم آية حبيب والشيف حسن كيفية إتقان وصفات رمضان الأساسية والمبتكرة.

إليكم دليلكم السنوي لمنصة YouTube في رمضان هذا العام:

 هديل مرعي: مسلسل الكبسة مسلسل كوميدي

YouTube: دليلك الرمضاني إلى صناع محتوى رمضان في مصر والعالم العربي

تعود هديل مرعي في رمضان بمسلسل أسبوعي على قناتها تؤدي فيه دور مندوبة في مركز خدمة عملاء في طريقها إلى الشهرة بمساعدة صديقاتها المقربين – يشاركها التمثيل: إيمي روكو نورا ماجد.

2  نور ستارز: الأصدقاء

YouTube: دليلك الرمضاني إلى صناع محتوى رمضان في مصر والعالم العربي

تدير نور أكبر قناة عربية تابعة لمنشئ محتوى في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا. في رمضان هذا العام، تتعاون نور مع منشئي محتوى آخرين على YouTube في مسلسل الأصدقاء (المصمم على مبدأ المسلسل الكوميدي Friends) والذي يتابع خمسة أصدقاء بشخصيات مختلفة في مشوارهم الجامعي.

Sara PopFit: وصفات صحية وتمارين رياضية

YouTube: دليلك الرمضاني إلى صناع محتوى رمضان في مصر والعالم العربي

تعدّ قناة سارة إحدى أفضل القنوات الجديدة لعام 2020. في رمضان هذا العام، ستساعد مشاهديها على البقاء بصحة جيدة من خلال مقاطع فيديو عن وجبات الإفطار اللذيذة والصحية، بالإضافة إلى التمارين الخفيفة لمساعدة الجميع في الحفاظ على لياقتهم خلال الشهر الكريم.

4  أطيب طبخة: ابتكروا في المطبخ

YouTube: دليلك الرمضاني إلى صناع محتوى رمضان في مصر والعالم العربي

أمّا بالنسبة لمن بدأ رحلة الطهي حديثًا، سيكون من الرائع مشاهدة شيف شذى في موسمها الجديد لسلسلة  ابداً مو “خلطبيطه حيث يتابع تحديات شيف شذى لتصبح طاهية محترفة خلال رمضان!

طالعين بر” هو مسلسل رمضاني آخر من قناة أطيب طبخة حيث يأخذنا الشيف حسن في رحلة لطهي أطباق شهية في الهواء الطلق. نتابع وصفاته اليدوية في أجواء الطبيعة الهادئة.

5 آية حبيب: إتقان وصفات رمضان الكلاسيكية

YouTube: دليلك الرمضاني إلى صناع محتوى رمضان في مصر والعالم العربي

تعتبر قناة آية فهرس لعدد لا يحصى من الوصفات. بدأت في رمضان هذا العام بالأساسيات ومساعدة الناس على إتقان الحلويات الرمضانية الكلاسيكية مثل الكنافة والبسبوسة وصوابع زينب.

أما بالنسبة للمسلسلات، هي تعتبر جزءًا أساسيًا من رمضان. ستجدون هذا العام مختلف الإنتاجات العراقية الضخمة مثل الموسم الثاني من كمامات وطن، ومسلسل الدراما الجزائرية يمّا، والكوميديا الإماراتية شداد، والدراما السورية بصمة حدا وغيرها الكثير.

 

What do you think?

Avatar of Google

Written by Google

News from Google

Leave a Reply

Who is Adam ElSharkawy? All you Need to Know About the Star of Newton's Game

Who is Adam ElSharkawy? All you Need to Know About the Star of Le3bet Newton

To honor the life of the beloved hip-hop icon Earl “DMX” Simmons, BET will televise and stream “BET REMEMBERS DMX.” LIVE exclusive coverage of his homegoing celebration Sunday, April 25 at 2:30 p.m. ET on BET and its YouTube channel here. In-person attendance to the homegoing celebration is restricted to close friends and family due to health and safety guidelines. Earl “DMX” Simmons was a prolific writer and lyricist. His music legacy is cemented, being the first rapper to accomplish having his first five albums debut at #1 and the only to have his first two albums debut at #1 in the same calendar year. In addition to the homegoing celebration, BET will air special programming that day to remember Simmons, including a selection of films and documentaries starring or featuring the late recording artist and actor. “DMX is a musical icon whose impact was truly groundbreaking and transcended generations. The authenticity and transparency in his music were profound, creating a lane of his own that changed hip-hop forever. BET is proud to pay our respect to a legend and show our love and support to DMX’s family during this difficult time,” said Connie Orlando, Executive Vice President of Specials, Music Programming & Music Strategy. For more information, visit BET.com and join the conversation using the hashtag #BETRemembersDMX. About BET BET, a subsidiary of ViacomCBS Inc. (NASDAQ: VIACA, VIAC), is the nation’s leading provider of quality entertainment, music, news, and public affairs television programming for the African American audience. The primary BET channel is in 125 million households and can be seen in the United States, Canada, the Caribbean, the United Kingdom, sub-Saharan Africa, and France. BET is the dominant African-American consumer brand with a diverse group of business extensions, including BET.com, a leading Internet destination for Black entertainment, music, culture, and news. BET HER, a 24-hour entertainment network targeting the African-American Woman; BET Music Networks - BET Jams, BET Soul and BET Gospel; BET Home Entertainment; BET Live, BET’s growing festival business. BET Mobile provides ringtones, games, video content for wireless devices, and BET International, which operates BET worldwide.

BET to Honor Earl “DMX” Simmons With Live Coverage of His Homegoing Celebration