in

بانتون تختار لونين لسنه 2021: خلي ألوان شقتك على الموضه

خلاص الموضوع بقى رسمي وأعلنت شركة بانتون أخيراً عن اللون اللي هيبقى موضة لسنة 2021، شركة بانتون دي شركة الألوان اللي بيستناها العالم كله كل سنة علشان تُعلن عن لون السنة، واللون ده بيتم اعتماده في مجالات كتير زي الديكور وألوان قطع الأثاث والاكسسوارات والفن والأزياء والموضة طول السنة.

والجديد في الموضوع السنة دي إن الشركة اختارت لونين مش لون واحد عشان يكون موضة سنة 2021. اللونين دول هما الأصفر والرمادي. وده مزيج فريد من نوعه، وزي ما وصفت الشركة إنهم كانوا لازم يختاروا اللون المرة دي بطريقة مبتكرة يكون فيها شيء من التفاؤل خاصة بعد اللي عشناه السنة اللي فاتت واللي كانت صعبة جداً على الكل من حيث مواجهة وباء عالمي وأزمات اقتصادية واضطرابات كتيرة.

ودي فعلاً أول مرة  لشركة بانتون إنها تختار لونين مش لون واحد، والفكرة إنها اختارت الأصفر عشان يعبر عن الحيوية والتفاؤل والبهجة، والرمادي بيعبر عن القوة والمرونة والثبات. يعني رسالة إن الشخص يكون متفائل وفي نفس الوقت قوي يُعتمد عليه.

وعلشان كدة فكرنا نساعدك بأفكار جديدة لو كنت بتفكري تغيري ألوان شقتك أو حتى تجددي من العفش والأثاث بتاعك بلونين بانتون لسنة 2021. اتفرجي معانا على مجموعة الصور دي واللي فيها أفكار لأكتر من غرفة يمكن تلهمك بشوية أفكار جديدة وعلى الموضة.

Avatar of Neveen Hammad

Written by Neveen Hammad

What do you think?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

10 Fearless Quotes by Iliza Shlesinger: The Example of a True Feminist

10 Fearless Quotes by Iliza Shlesinger: The Example of a True Feminist

Why are People Shaming Rehab El Gamel for Speaking Against Bassem Samra?

Why are People Shaming Rehab El Gamel for Speaking Against Bassem Samra?